Bus (links) en Van Mierlo ondertekenen de een nieuwe overeenkomst.
Bus (links) en Van Mierlo ondertekenen de een nieuwe overeenkomst.

Gemeente en Dorpsmarketing Oegstgeest tekenen nieuwe subsidieovereenkomst voor twee jaar

Algemeen

Wethouder Elfred Bus van Economische Zaken en voorzitter Hans Ludo van Mierlo van de stichting Dorpsmarketing Oegstgeest hebben op woensdag 28 februari nieuwe subsidieovereenkomst voor twee jaar getekend. 

In de overeenkomst kent de gemeente Dorpsmarketing een subsidie toe van € 75.000 per jaar en is opgenomen wat de gemeente van Dorpsmarketing verwacht. Ook beschrijft de overeenkomst dat in overleg met ondernemersverenigingen en andere partijen gezamenlijk zal worden onderzocht op welke wijze Dorpsmarketing na 2025 voortgezet kan worden.

De stichting Dorpsmarketing Oegstgeest werd in 2017 opgericht op initiatief van de gemeente. De hoofddoelstelling is het creëren van meer economische en sociaal-culturele activiteiten, de dorpscultuur te versterken en het beste in de eigen gemeenschap naar boven te halen. De stichting richt zich behalve op de eigen inwoners ook op de 180.000 regiobewoners binnen een straal van vijftien kilometer. Zo’n zestig ondernemers en verenigingen zijn partner van Dorpsmarketing Oegstgeest.

Dorpsmarketing Oegstgeest is de afzender van de permanente campagne ‘Terug naar Oegstgeest’ en de regio-campagne ‘Wij komen graag in Oegstgeest’, waarmee inwoners van buurgemeenten aangemoedigd worden te winkelen en te recreëren in Oegstgeest.

Dorpsmarketing verzorgt ook onder meer de site www.terugnaaroegstgeest.nl, de OEGST! UITagenda op internet en in de Oegstgeester Courant en het jaarlijkse Informatiemagazine ‘Oegstgeest, een dorp om trots op te zijn’, dat gratis huis aan huis verspreid wordt.

Uit de krant

Uit de krant