Afbeelding
Foto: pr./Creative Commons CC0

Klanten regiotaxi lopen soms tegoedbon mis

Politiek

Teylingen • De chauffeur van de regiotaxi dient, als hij te laat bij een klant komt, een tegoedbon uit te reiken. Er kan helaas niet gecontroleerd worden of letterlijk alle 'te laat ritten' worden gecompenseerd.

Door Nico Kuyt

Dat antwoordt B&W van de gemeente Teylingen op vragen van Trilokaal-raadslid Sandra Jasperse. Zij had vragen over de regiotaxi gesteld nadat de fractie in toenemende mate klachten had ontvangen. Het ging daarbij met name ontevredenheid over de gereden ritten, gedrag van chauffeurs en afhandeling van meldingen en klachten bij de Regiotaxi.

Klachten afhandelen

Het Teylinger college geeft aan dat bij de aanbesteding is vastgelegd op welke wijze de vervoerder klachten dient te noteren en af te handelen. Klachten kunnen worden ingediend bij de vervoerder, de Intergemeentelijke Sociale Dienst, het loket van het gemeentelijke sociaal team en de regio Holland Rijnland. De afhandeling ervan wordt door de regio op de voet gevolgd. Om daadwerkelijk richting de klant wat met een klacht te kunnen doen, heeft de regio en vervoerder wel gegevens nodig over klant en rit. Die informatie wordt niet altijd door de klager ingediend. De overzichten van de klachten worden maandelijks besproken met de vervoerder. Het uitreiken van tegoedbonnen door chauffeurs is daarbij een regelmatig terugkomend onderwerp. Indien een klacht wordt ingediend en afgehandeld wordt tevens een tegoedbon bijgevoegd, zo geeft B&W aan.

Uit de krant

Uit de krant