Afbeelding
Foto:

Business

Algemeen

Wat viel John Vroom deze week op in het dorp?

• Is de voormalige brandweerkazerne aan de Dorpsstraat verkocht voor 610.000 euro aan een nog onbekende ondernemer die het laat verbouwen tot bedrijfsruimte en woonruimte op de eerste etage

• Heeft IJssalon Vivaldi’s aan de Geversstraat ijsvrij genomen voor de komende maanden en zal in maart 2024 weer open gaan

• Schijnt de ‘crompouche’ een beschermde naam te zijn en zal dan ook niet meer gebruikt worden door Jumbo en AH. Deze laatste noemt hem nu gewoon ‘tompouche croissant’

• Is de verkoop van kerstbomen weer uitbundig van start gegaan

• Las in het Leidsch Dagblad dat Oegstgeester ondernemer Laura Steel, die met haar verzendhuis Miss Steel, gevestigd op het bedrijventerrein De Boeg, samen met haar dochter een pop-up-shop is gestart aan de Boommarkt in Leiden. Wellicht ook een pop-up-shop idee voor Oegstgeest?

• Heeft u hem gezien dat reclamebord bij de ingang van Jumbo inhakend op Sinterklaas met de cryptische tekst “Wie zoet is, is lekker”, wat blijkt te slaan op hun mandarijnen? En op de achterkant staat de tekst “Wel Dors, geen kater”, waarbij Jumbo refereert aan haar biermerk Dors. Lollig toch!

• Is de gemeente, in het kader van de verhoging van de aantrekkelijkheid van Winkelgebied de Kempenaer, van plan een proef te starten met het inzamelen van restafval van bovenwoningen in een deel van het winkelgebied via verzamelcontainers met een toegangspas. Ben benieuwd!

• Positief toch die ondernemende bewoners van Oegstgeest die iets in hun wijk organiseren, zoals Judith Heemskerk en Marco van der Horst die op 9 december as een KerstFair organiseren op het Boerhaaveplein

• Vraagt u zich ook af wat supermarkten doen met Sinterklaas-spullen na 5 december? Volgens Bas Sikking, Vestigingsmanager van AH Lange Voort, gaan ze eerst met korting in de verkoop en daarna wordt het restant gedoneerd aan de Voedselbank Leiden-Oegstgeest. Prima toch!

Uit de krant

Uit de krant