Snackbar ‘t Haasje wint trofee ‘De lekkerste bal van Oegstgeest’
Logo oegstgeestercourant.nl
<p>Snackbarhouder Rob Heemskerk mag zich maker van de &#39;Lekkerste bal van Oegstgeest&#39; noemen. Naast hem prijswinnaar Jolijn Kouwenhoven met de &#39;Terug naar Oegstgeest&#39;-kerstboom.&nbsp;</p>

Snackbarhouder Rob Heemskerk mag zich maker van de 'Lekkerste bal van Oegstgeest' noemen. Naast hem prijswinnaar Jolijn Kouwenhoven met de 'Terug naar Oegstgeest'-kerstboom. 

(Foto: )

Snackbar ‘t Haasje wint trofee ‘De lekkerste bal van Oegstgeest’

Snackbar ‘t Haasje is, na een nek-aan-nekrace met Het Beleg, China House en restaurant De Jonker de winnaar van de horeca actie #alleballenverzamelen en wint daarmee de trofee: De lekkerste bal van Oegstgeest. ‘De Gouden Bal van Haaswijk’ werd maar liefst 343 keer geproefd. “We zijn erg blij met de prijs! Ik heb met veel plezier mee gedaan aan de actie, nieuwe klanten ontvangen en ik ben weer in shape door het ballen kneden. Wat wil je nog meer?”, aldus Rob Heemskerk van Snackbar ’t Haasje.

De tien deelnemers hebben in totaal 1.100 ballen verkocht. “Daarmee mogen we wel van een succes spreken’, zegt Marjolijn van der Jagt van Dorpsmarketing Oegstgeest. ‘Het doel was natuurlijk dat de bewoners de ballen zouden gaan proeven en daarmee de horeca zouden steunen. Dat is in ieder geval gelukt.”

Aan de oproep aan bewoners om de ballen op de foto te zetten en te delen op social media werd gehoor gegeven. Marjolijn: “We hebben veel voorbij zien komen. Leuk om te zien dat de bewoners zo enthousiast deze actie ondersteunde.” Onder alle geplaatste foto’s is een kerstboom met ‘Terug naar Oegstgeest’ kerstballen verloot. Jolijn Kouwenhoven (foto) is de gelukkige winnaar van deze prijs.

Het was nog lang spannend welke horecaondernemer met de prijs ervandoor zou gaan: het werd een nek-aan-nekrace. Het Beleg van Oegstgeest is op een verdienstelijke tweede plaats geëindigd met 265 verkochte ballen. ‘Oma’s gehaktbal’ met brood of stamppot werd door het publiek als ‘zeer smakelijk’ en ‘mals’ omschreven.

China House heeft de derde plek bemachtigd: 183 mensen proefden de ‘Koe Lo Kai’ oftewel, kipballetjes in krokant deeg met fruitige zoetzure saus. ‘Een aangename verrassing tussen alle gehaktballen’ volgens de fijnproevers.

Restaurant De Jonker sluit de top vier af: 147 mensen hebben ‘De Vorstelijke Familie Bal’ geproefd. Het gehaktbrood werd vooral geroemd om zijn ‘knapperige korst’ en ‘verrassende inhoud’. Een ‘decadente meatloaf’ om met het gehele gezin of vrienden van te genieten.

De actie
De actie is door Sandra Nonhebel Projecten en Dorpsmarketing Oegstgeest in het leven geroepen om de horeca een extra boost te geven en sluit mooi aan bij de reeds bestaande oproep: Houd Oegstgeest vitaal, koop lokaal!

Deelnemers
Aan deze actie deden mee: Restaurant De Jonker, Snackbar ’t Haasje, China House, Het Beleg, P62, Villa Beukenhof, Toko Lekki, Visgilde Hugo van der Meij, Domino’s Oegstgeest en Dames Dietz.

Meer berichten