Aftrap Bob bij LOHC | Oegstgeester Courant
Logo oegstgeestercourant.nl
Nieuwenhuis overhandigde campagnepakket, een doos vol Bob-artikelen, om de start van het project te bekrachtigen.
Nieuwenhuis overhandigde campagnepakket, een doos vol Bob-artikelen, om de start van het project te bekrachtigen. (Foto: Wil van Elk)

Aftrap Bob bij LOHC

Op zondag 2 juni was de feestelijke aftrap van de Campagne 'Bob in de Sportkantine' bij de Leidsche en Oegstgeester Hockeyclub (LOHC). Het doel is sportkantinebezoekers bewust te maken van de gevaren van alcohol in het verkeer.

Door Wil van Elk

"Bob is wel bekend bij jullie. Dat is degene die jullie na feestjes veilig thuisbrengt", vertelde Stijn Hemel van LOHC. "We hebben samen met Heineken de 0.0 op de tap zodat het met een glas in de hand lijkt alsof je 'echt' bier drinkt." Op het terras onderstreepten witte parasols van Heineken 0.0 de actie en zorgden voor welkome schaduw op de zonnige zondagmiddag.

Wethouder Jan Nieuwenhuis zei blij te zijn met de actie: "Sporten is ook gezelligheid en maar al te vaak wordt er deelgenomen aan het verkeer met drank op. Het is de bedoeling niet te schenken aan minderjarigen, ook niet via een oudere. De verenigingen hebben hierbij ook de rol van Bob en dragen hiervoor de verantwoordelijkheid volgens de regelgeving. We willen zorgen dat iedereen veilig aan het verkeer deelneemt en het aantal verkeerslachtoffers naar beneden gaat. En dat bij iedere vereniging de leden veilig thuiskomen en het aantal verkeerslachtoffers op nul uitkomt!" Nieuwenhuis overhandigde campagnepakket, een doos vol Bob-artikelen, om de start van het project te bekrachtigen.

Alcohol en verkeer gaan niet samen, ook niet na het sporten. De campagne 'Bob in de Sportkantine' spoort sportkantinebezoekers aan om alcoholvrij de weg op te gaan én met elkaar af te spreken wie als Bob zijn sportvrienden veilig naar huis brengt. Het Regionaal Ondersteuningsbureau Verkeersveiligheid Zuid-Holland (ROV) en de regio's Haaglanden, Midden-Holland en Holland Rijnland ondersteunen de campagne. Hierdoor kunnen alle onderdelen van de campagne gratis aangeboden worden aan alle sportverenigingen die de onderdelen kunnen aanvragen via www.rovzh.nl/bobsport.

LOHC is een groot supporter van de campagne en wilde graag extra aandacht voor de campagne vragen tijdens de aftrap. Het Bob-campagneteam was op zondag 2 juni aanwezig bij LOHC om op verschillende manieren de bezoekers bewust te maken van Bob. Na deze actie was een korte hockeywedstrijd gepland waarbij een team 'dronkenbrillen' kregen: brillen die het effect van dronkenschap simuleren en zo de effecten van alcohol op het sporten duidelijk te kunnen maken.

Bierleverancier Heineken onderschrijft het belang van verantwoord alcohol gebruik en heeft hierom een mooi initiatief genomen: op de tap bij LOHC is vanaf heden namelijk ook Heineken 0.0% verkrijgbaar. Op deze manier wordt het voor sportkantinebezoekers nog gemakkelijker om alcoholvrij de weg op te gaan. Deze tap werd ook op zondag 2 juni feestelijk geopend.

Meer berichten
 
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225563&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=oegstgeestercourant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=234" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225561&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=oegstgeestercourant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=234" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>