Afbeelding
Foto: dorpsmarketing Oegstgeest

Veelzeggend beeldmerk voor Dorpsmarketing Oegstgeest

Algemeen

De Stichting Dorpsmarketing Oegstgeest presenteert zichzelf voortaan met een beeldmerk met een meervoudige betekenis. Het moderne groene logo doet zowel denken aan een paperclip als aan een boekenlegger, omgekeerde kasteeltorens, een banier en ook aan een erevaantje.

Dorpsmarketeer Agnes Kerckhoffs licht het beeldmerk als volgt toe: "De paperclip geeft aan dat wij een verbindende rol willen spelen in het dorp. Het erevaantje verwijst naar onze positie als top 10-woongemeente. De boekenlegger past bij schrijversdorp Oegstgeest. Omgekeerd verwijst het beeldmerk naar de kastelen Oud-Poelgeest en Endegeest en een aantal andere kenmerkende gebouwen met twee torentjes in het dorp. De kleur groen past bij onze groene gemeente."

Belangrijk zijn volgens de dorpsmarketeer ook de letters DO in het beeldmerk. "DO is niet alleen de afkorting van Dorpsmarketing Oegstgeest, maar betekent in het Engels ook doen. Deze Engelstalige uiting past in ons dorp waar ruim 70 nationaliteiten zijn vertegenwoordigd. Met DO geven we aan dat Oegstgeest een actieve gemeente is, burgerparticipatie hier hoog in het vaandel staat en dat Dorpsmarketing Oegstgeest samen met de andere partijen in het dorp graag actief werkt aan de bloei van Oegstgeest."

Het nieuwe beeldmerk zal zichtbaar worden in alle uitingen van Dorpsmarkering Oegstgeest. Zo was het al zichtbaar op de recent uitgegeven fiets- en wandelroute over Herman Boerhaave en prijkt het sinds kort op de voorgevel van Duinzigt, alwaar Dorpsmarketing Oegstgeest sinds deze zomer gehuisvest is.

Het beeldmerk en de huisstijl van de Stichting Dorpsmarketing Oegstgeest is ontworpen door 'T2 Design en Communicatie' uit Katwijk.

Afbeelding
Afbeelding

Uit de krant

Uit de krant